Мета: ознайомити учнів із поняттям "надзвичайні ситуації", з правилами безпеки під час аварійних ситуацій , розвивати увагу, мислення, вчити аналізувати, робити висновки, виховувати почуття відповідальності за своє здоров’я та здоров’я навколишніх людей.
Хід уроку
Слайд №1
І. Організація класу. Привітання .
В ході проведення обласного тижня БЖД «Захист людини в надзвичайних ситуаціях» ми проводимо виховну годину:
ІІ. Оголошення теми і мети виховної години.
- «Безпека у надзвичайних ситуаціях»
- Ми повторимо які є надзвичайні ситуації, що трапляються в житті і можуть призвести до загибелі або каліцтву людей та розглянемо засоби їх усуненгня.
- Ми повторимо які є надзвичайні ситуації, що трапляються в житті і можуть призвести до загибелі або каліцтву людей та розглянемо засоби їх усуненгня.
ІІІ. Бесіда.
Життя кожної людини безцінне. Основним правом людини є право на життя та право на особисту безпеку. Для того щоб виконувались ці права в нашій державі діють правоохоронні органи, служби спасіння та ін.. Але не все залежить від них. Ваше життя, діти, та безпека також залежить і від дотримання вами правил безпеки в вдома, в школі, на вулиці.
Слайд №2
Формула безпечної життєдіяльності.
«Що таке безпека?»
Безпека- це такий стан довкілля, коли не існує загрози життю, здоров’ю та добробуту людини.
“Передбачати , уникати, діяти”- непорушні принципи поведінки в небезпечній ситуації.
Слайд №3
Як би ви розтлумачили вислів?
«Правила безпеки»
Правила безпеки — це прості правила, дотримуючись яких, ви ніколи не потрапите в біду, а якщо й потрапите — то будете знати, як вийти з небезпечної ситуації, зберігши бадьорий дух та здоров’я. Для кожної небезпеки вони свої, але є спільні правила, які будуть корисні за будь-якої ситуації.
Ось вони:
v - діяти спокійно й не панікувати (більшість нещасних випадків під час аварій — результат необдуманих дій);
v - щонайшвидше зменшити дію небезпечних чинників;
v - вибрати найбільш безпечний шлях виходу з небезпечної ситуації, діяти чітко й швидко (зволікання виходу з небезпечної ситуації найчастіше призводить до її погіршення й подеколи робить неможливим безпечний вихід);
Небезпечні ситуації можуть виникнути скрізь, але якщо ви до них готові, то вони не завдадуть вам шкоди. Запам’ятайте! Небезпека стає справді небезпечною, якщо не знати, як діяти в небезпечній ситуації.
Слайд №4
Створена система захисту населення
По-перше: рятувальні служби які ви знаєте.
По-друге: система ЦЗ (цивільного захисту) населення. Комплексна робота якого спрямована на підготовку до захисту та захисту населення від небезпеки, що з’являється під час воєнних дій , терактів, а також ЧС природного та техногенного характерів.
Слайд №5
Рятувальні служби мають власні електонні ресурси (Наприклад МНС і Управління МНС у Кіровоградській області). На сайті можна побачити інформацію про всі випадки що стались в області.
Працює заради збереження нашого життя і здоровя велика кількість співробітників, серед них і наш гість _Гусев Володимир Олексійович (запрошуємо його до виступу)
Слайд №6 Інформаційний ролик МНС
Слайд №7
Поясніть термін- НС.
порушення нормальних умов життя і діяльності людей на об’єкті або території, спричинене аварією, катастрофою, стихійним лихом, великою пожежою, застосуванням засобів ураження, що призвели або можуть призвести до людських і матеріальних втрат.
Слайд №8
Згадайте на які групи діляться НС.( опрацювання схеми).
В сучасному світі життя, як бачимо не завжди протікає спокійно. Кожного дня ми слухаємо новини. Скільки серед них прикрих, про нещасні випадки, що відбуваються на сході країни. Як важливо у таких ситуаціях , щоб людина не розгубилася, взяла себе в руки і пригадала як поводитися за певних обставин, як врятуватися самій і як допомогти іншим.
Слайд №9
Соціально- політичні НС.
v Збройні напади.
v Захоплення заручників, встановлення вибухових присторїв.
v Виявлення застарілих боєприпасів.
Вибуховий пристрій може бути замаскований під будь-який предмет (ручка, коробка з під торта, іграшка, книжка). Торкатися предметів, що знаходяться без господаря торкатися заборонено.
Слайд №10
У разі знаходження вибухонебезпечного пристрою:
-Заборонено наближатися до предмету;
- Заборонено пересувати його або брати в руки;
- заборонено кидати, ударяти по ньому;
- заборонено розпалювати поряд багаття або кидати в нього предмет;
-обхідно негайно повідомити міліцію або дорослих про знахідку.
- неможна приносити предмет до дому, у табір, школу.
- Заборонено пересувати його або брати в руки;
- заборонено кидати, ударяти по ньому;
- заборонено розпалювати поряд багаття або кидати в нього предмет;
-обхідно негайно повідомити міліцію або дорослих про знахідку.
- неможна приносити предмет до дому, у табір, школу.
Пам'ятайте!
Розмінуванням, знешкодженням або знищенням вибухонебезпечних предметів займаються тільки підготовлені фахівці-сапери, допущені до цього виду робіт.
Слайд №11 Воєнні НС
Слайд №12
Яким чином ви можете дізнатись про надзвичайну ситуацію? За допомогою яких засобів оповіщають про НС?
Слайд №13 Дії населення під час тривоги
Слайд №14 -Надзвичайні ситуації природнього походження.
Слайд №15 Дії населення при землетрусу
Слайд №16 Техногенні НС
Слайд № 17 Бережімо життя.
Підсумок уроку.