24.11.14

Виховна година: «Безпека у надзвичайних ситуаціях» (конспект та презентація)





Мета: ознайомити учнів із поняттям "надзвичайні ситуації", з правилами безпеки під час аварійних ситуацій , розвивати увагу, мислення, вчити аналізувати, робити висновки, виховувати почуття  відповідальності за своє здоров’я та здоров’я навколишніх людей.
Обладнання: ілюстрації по темі, малюнки, схеми, пам’ятки правил безпеки, презентація.               
                                 
Хід уроку
Слайд №1
І. Організація класу. Привітання .
         В ході проведення обласного тижня БЖД «Захист людини в надзвичайних ситуаціях» ми проводимо виховну годину:

ІІ. Оголошення теми і мети виховної години.
- «Безпека у надзвичайних ситуаціях»
-
Ми повторимо які є надзвичайні ситуації, що трапляються в житті і можуть призвести до загибелі або каліцтву людей  та розглянемо засоби їх усуненгня.

ІІІ. Бесіда.
Життя кожної людини безцінне. Основним правом людини є право на життя та право на особисту безпеку. Для того щоб виконувались ці права в нашій державі діють правоохоронні органи, служби спасіння та ін.. Але не все залежить від них. Ваше життя, діти, та безпека також залежить і від дотримання вами правил безпеки в вдома, в школі,  на вулиці.

Слайд №2
Формула безпечної життєдіяльності.
«Що таке безпека?»
Безпека- це такий стан довкілля, коли не існує загрози життю, здоров’ю та добробуту людини.
Передбачати , уникати, діяти”- непорушні принципи поведінки в небезпечній ситуації.

Слайд №3
Як би ви розтлумачили вислів?
«Правила безпеки»
        Правила  безпеки — це  прості  правила,  дотримуючись  яких,  ви ніколи не потрапите в біду, а якщо й потрапите — то будете знати, як вийти з небезпечної ситуації, зберігши бадьорий дух та здоров’я. Для кожної небезпеки вони свої, але є спільні правила, які будуть  корисні за будь-якої ситуації.


Ось вони:
v                            - діяти спокійно й не панікувати (більшість нещасних випадків  під час аварій — результат необдуманих дій);
v                            - щонайшвидше зменшити дію небезпечних чинників;
v                            - вибрати найбільш безпечний шлях виходу з небезпечної ситуації, діяти чітко й швидко (зволікання виходу з небезпечної ситуації найчастіше призводить до її погіршення й подеколи робить неможливим безпечний вихід);
Небезпечні ситуації можуть виникнути скрізь, але якщо ви до них готові, то вони не завдадуть вам шкоди.  Запам’ятайте!  Небезпека стає справді небезпечною, якщо не знати, як діяти в небезпечній ситуації.

Слайд №4
Створена система захисту населення
По-перше: рятувальні служби які ви знаєте.
По-друге: система ЦЗ (цивільного захисту) населення. Комплексна робота якого спрямована на підготовку до захисту та захисту населення від небезпеки,  що з’являється під час воєнних дій , терактів,  а також ЧС природного та техногенного характерів.

Слайд №5
Рятувальні служби мають власні електонні ресурси (Наприклад МНС і Управління МНС  у Кіровоградській області). На сайті можна побачити інформацію про всі випадки що стались в області.
 Працює заради збереження нашого життя і здоровя велика кількість співробітників, серед них і наш гість _Гусев Володимир Олексійович (запрошуємо його до виступу)

Слайд №6  Інформаційний ролик МНС

Слайд №7 
Поясніть термін- НС.
порушення нормальних умов життя і діяльності людей  на об’єкті або території,  спричинене  аварією, катастрофою, стихійним лихом, великою пожежою, застосуванням засобів ураження, що призвели або можуть призвести до людських і матеріальних втрат.

Слайд №8 
Згадайте на які групи діляться НС.( опрацювання схеми).
В сучасному світі життя, як бачимо не завжди протікає спокійно. Кожного дня ми слухаємо новини. Скільки серед них прикрих, про нещасні випадки, що відбуваються на сході країни. Як важливо у таких ситуаціях , щоб людина не розгубилася, взяла себе в руки і пригадала як поводитися за  певних обставин, як врятуватися самій і як допомогти іншим.

Слайд №9
 Соціально- політичні НС.
v                            Збройні напади.
v                            Захоплення заручників, встановлення вибухових присторїв.
v                            Виявлення застарілих боєприпасів.
Вибуховий пристрій може бути замаскований під будь-який предмет (ручка, коробка з під торта, іграшка, книжка). Торкатися предметів, що знаходяться без господаря торкатися заборонено.

Слайд №10
У разі знаходження вибухонебезпечного пристрою:
-Заборонено наближатися до предмету;
- Заборонено пересувати його або брати в руки;
- заборонено кидати, ударяти по ньому;
-
заборонено  розпалювати поряд багаття або кидати в нього предмет;
-обхідно негайно повідомити міліцію або дорослих про знахідку.
-
неможна приносити предмет до дому, у табір, школу.
   Пам'ятайте!
Розмінуванням, знешкодженням або знищенням вибухонебезпечних предметів займаються тільки підготовлені фахівці-сапери, допущені до цього виду робіт.

Слайд №11   Воєнні НС

Слайд №12
Яким чином ви можете дізнатись про надзвичайну ситуацію? За допомогою яких засобів оповіщають про НС?

Слайд №13 Дії населення під час тривоги

Слайд №14 -Надзвичайні ситуації природнього походження.

Слайд №15  Дії населення при землетрусу

Слайд №16 Техногенні НС

Слайд № 17  Бережімо життя.


Підсумок уроку.
Share:
«Школа – це маленька держава. Вона не може існувати без ідеї, задуму, що захоплює дітей, учителів, батьків. Якщо така ідея зникає й не народжується нова, школа зупиняється у своєму розвитку. В ній нудьга і немає прогресу»

Блог кабінету хімії

Сайт КЗ "Ліцей НТН" КМР"

МАН України

Навчальний портал

Інформація для абітурєнта

Міністерство освіти й науки України

До мене завітало

На платформі Blogger.

Архів блогу